• LV
    • EN
  1. OP Corporate Bank filiāle Latvijā‍/
  2. Par mums‍/
  3. Pieejamības paziņojums

Pieejamības paziņojums

Šajā lapā Jūs atradīsiet informāciju par mūsu tīmekļa vietnes pieejamību un tās pieejamības paziņojumu.

Kas ir pieejamība?

Digitālajā pasaulē pieejamība nozīmē vidi bez šķēršļiem. Pieejamam digitālajam pakalpojumam nav jāizmanto pele, bet to var izmantot ar tastatūru un ekrāna lasītāja programmatūru. Tam ir skaidra un vienkārša lietotāja saskarne un viegli saprotams saturs.

Pieejamība mūsu digitālo pakalpojumu izstrādē

Mūsu mērķis ir nodrošināt pieejamus pakalpojumus visiem mūsu klientiem. Pieejamība ir svarīgs faktors, attīstot esošos un izstrādājot jaunus pakalpojumus.

Pieejamības novērtēšana

Mūsu tīmekļa vietnes pieejamībai ir veikts pašnovērtējums. Aicinām iepazīties ar jaunāko Pieejamības paziņojumu.

OP Corporate Bank Latvijas filiāles mājaslapas pieejamības paziņojums

Šis paziņojums attiecas uz OP Corporate Bank Latvijas filiāles mājaslapas https://opbank.lv pieejamību.  Pakalpojums ir tiešsaistes pakalpojums OP Finanšu grupas uzņēmumiem.

OP Corporate Bank Latvijas filiāles mājaslapas pieejamību ir novērtējuši pieejamības eksperti, kuri strādā OP Finanšu grupā tīmekļa pieejamības pašnovērtējuma projekta ietvaros.

Uz projektu balstītajos novērtējumos tika izmantotas šādas sistēmas:

  • Novērtējums galvenokārt tika veikts datorā, kurā darbojas sistēma Windows un pārlūkprogrammā Chrome. Ekrāna lasītāja pārbaude tika veikta ar NVDA ekrāna lasītāja programmu. Noteiktas detaļas tika pārbaudītas ar citiem rīkiem.

Pašnovērtējumos izmantotas šādas sistēmas:

  • Pieejamība galddatoros ir pārbaudīta, izmantojot Chrome tīmekļa pārlūkprogrammu un NVDA ekrāna lasītāja programmatūru.
  • Pieejamība mobilajās ierīcēs ir pārbaudīta, izmantojot Apple ierīces un Safari tīmekļa pārlūkprogrammu (pieskāriena žesti). Digitālo pieejamību regulē Somijas Digitālo pakalpojumu nodrošināšanas likums ( Finnish Act on the Provision of Digital Services).

Šis pieejamības pārskats tika sagatavots 2024. gada 24. janvārī, un pēdējo reizi tas tika atjaunināts 2025. gada 21. februārī.

Digitālā pakalpojuma pieejamības statuss

OP Corporate Bank Latvijas filiāles mājaslapa daļēji atbilst pieejamības prasībām. Neatbilstība prasībām un piemērojamie izņēmumi ir uzskaitīti zemāk. Saturs galvenokārt sastāv no funkcijām, kurām var piekļūt arī palīgtehnoloģijas.

Nepieejams saturs

OP Corporate Bank Latvijas filiāles tīmekļa vietnē ir pieejamības trūkumi, kas neatbilst WCAG 2.2 līmeņa AA vadlīniju kritērijiem:

WCAG 2.4.5, vairāki veidi (Informācijas meklēšana)

  • Vienīgais veids, kā atrast informāciju vietnē, ir izmantojot lapas navigāciju. Tā kā dažādiem lietotājiem ir atšķirīgas vajadzības pēc informācijas atrašanas, dažiem lietotājiem tas var radīt grūtības.

WCAG 4.1.2, 2.4.6, 3.1.2, 1.3.1, vispārējā pieejamība (Apakšnavigācija)

  • Navigācija ir vienkāršs saišu saraksts bez lomas vai etiķetes. Tas apgrūtina ekrāna lasītāju lietotājiem saprast tās mērķi.
  • Bultiņas pogas apzīmējums ir somu valodā: “Näytä enemmän”, un ekrāna lasītāju lietotāji, kas nerunā somu valodā, var to nesaprast (“Rādīt vairāk”). Turklāt tās etiķete paliek nemainīga neatkarīgi no tā, vai apakšizvēlne ir izvērsta vai nē, un nav arī cita veida, kā noteikt apakšizvēlnes stāvokli.
  • Pašreizējā lapa ir vizuāli izcelta, bet ne programmatiski.

WCAG 2.4.6, 3.1.2, virsraksti un etiķetes, daļu valoda (Navigācijas ceļš)

  • Navigācijas ceļa programmatiskā etiķete ir somu valodā: "Murupolku". Ekrāna lasītāju lietotāji, kas nerunā somu valodā, to var nesaprast.

WCAG 1.3.1, informācija un attiecības (Galvene)

  • Nav galvenes elementa. Tā vietā viss galvenē atrodas navigācijas elementā, kas ir maldinoši ekrāna lasītāju lietotājiem: tikai trīs faktiskās navigācijas izvēlnes saites būtu jāievieto navigācijas elementā.

WCAG 1.3.1, informācija un attiecības (Galvenā navigācija)

  • Navigācija ir saraksts (ul elements). "Pieslēgties" un valodas izvēles pogas arī ir iekļautas šajā sarakstā, lai gan tās loģiski nav daļa no navigācijas izvēlnes.
  • Navigācijas izvēlne nav marķēta ar navigācijas elementu (izņemot to, kas satur visu galvenes zonu). Ekrāna lasītāju lietotājiem ir grūti saprast, kas veido vietnes galveno navigāciju.
  • Kad lietotājs atrodas sadaļas galvenajā lapā (piemēram, "Par mums"), izvēlnes elements ir marķēts ar aria-current="true" nevis aria-current="page".
  • Kad lietotājs atrodas sadaļas apakšlapā (piemēram, "Par mums > Ilgtspējība"), izvēlnes elements ir programmatiski marķēts nepareizi ar aria-current="false".

WCAG 3.2.4, konsekventa identifikācija (Ārējās saites)

Ārējās saites tiek identificētas nekonsekventi to pieejamajos nosaukumos:

  • "Atveras jaunā logā citā pakalpojumā." (piemēram, lielākā daļa saišu kājenē).
  • "Jūs dodaties uz citu tīmekļa pakalpojumu, atveras jaunā logā." (piemēram, Op.fi un LinkedIn saites kājenē, šeit "saite" zem "Nodrošiniet, ka jūsu savienojums ir drošs..." lapā "Droši tiešsaistes darījumi").

WCAG 3.2.3, konsekventa navigācija (Ziņas)

  • Ziņu lapā nav navigācijas ceļa. Tas ir atrodams visās citās lapās (izņemot sākumlapu).

WCAG 1.3.1, vispārējā pieejamība (Programmatiska struktūra)

Lapas programmatiska struktūra ne vienmēr atbilst vizuālajam attēlojumam:

  • Virsraksti ne vienmēr tiek īstenoti ar programmatiskiem virsrakstu elementiem. Daži tiek īstenoti tikai ar teksta stilu, citi ar programmatiskiem vienas vienības sarakstiem, un vēl citi pat vizuāli. Tas apgrūtina ekrāna lasītāju lietotājiem saprast satura struktūru.
  • Daži numurēti saraksti netiek īstenoti ar programmatiskiem saraksta elementiem. Tāpēc ekrāna lasītāju lietotāji nezina, cik vienību ir sarakstos un kad tie sākas un beidzas.

WCAG 4.1.2, 1.3.1, 2.5.3, vispārējā pieejamība (Mobilā navigācija)

  • Bultiņas pogām ir aria-haspopup atribūti, bet elementiem, kurus tās kontrolē, trūkst nepieciešamās lomas. Turklāt šis atribūts ir nedaudz maldinošs, jo apakšizvēlne ir izvēršama zona – nevis uznirstošais logs.
  • Pašreizējā filiāle un pašreizējā lapa ir marķētas vizuāli, bet ne programmatiski.

Atsauksmes par pieejamību

Vai mūsu digitālajos pakalpojumos konstatējāt pieejamības problēmas? Ja neatradāt atbildi mūsu pieejamības paziņojumā, lūdzu, informējiet mūs, sūtot atsauksmi uz office@opbank.lv.

Atsauksmes un personas datu apstrāde

Mēs saglabāsim e-pastā iesūtītās atsauksmes, uzņēmuma nosaukumu un uzņēmuma identifikācijas numuru. Cita informācija, ko mēs saglabāsim mūsu atsauksmju sistēmā, ietver klienta sniegto informāciju par izmantoto palīgprogrammu vai ierīci. Ja klients lūdz ar viņu sazināties, mēs saglabāsim arī viņa tālruņa numuru vai e-pasta adresi.

Uzglabātos personas datus izmantosim tikai atsauksmju apstrādē, lai uzlabotu klientu pieredzi un OP Finanšu grupas pakalpojumus. Personas dati tiek apstrādāti OP Finanšu grupas finanšu iestāžu klientu datu failos.

Personal Data Processing | OP Corporate Bank plc Latvia branch / Informācija klientiem | OP Corporate Bank filiāle Latvijā

Privacy Notice / Privātuma Paziņojumā

Uzraudzības iestāde

Ja vietnei ir pieejamības problēmas, kas nav aplūkotas pieejamības paziņojumā, lūdzu, nosūtiet mums atsauksmi, izmantojot iepriekš minēto e-pasta adresi. Ja atsauksmju veidlapā norādīsiet savu kontaktinformāciju, saskaņā ar likumu mēs Jums atbildēsim 14 dienu laikā.

Ja neesat apmierināts ar mūsu atbildi vai mēs vispār neatbildam uz Jūsu iesūtīto atsauksmi, varat sazināties ar uzraudzības iestādi – Somijas Transporta un Sakaru aģentūru Traficom.

Uzraudzības iestādes kontakti:

Finnish Transport and Communications Agency Traficom
Digital Accessibility Supervision Unit
www.webaccessibility.fi
E-pasts: saavutettavuus@traficom.fi
Tālrunis: +358 (0)29 534 5000

OP Corporate Bank plc filiāle Latvijā

    Adrese
    Muitas iela 1, Rīga, LV-1010
    Telefons
    +371 6 777 7007
    E-pasts
    office@opbank.lv

op.fi‍opbank.ee‍opbank.lt‍
LinkedIn

© OP GrupaBIC: OKOYLV2X
Personas datu apstrāde‍Sīkdatņu izmantošana‍Vispārējie darījumu noteikumi‍Pieejamības paziņojums‍Cenrādis (pdf)‍Piegādātāja ētikas kodekss‍